menu

kokox

stickymenu

KESKİN PRONOT REPORTER


Mayıs ayının sonunda bir kırtasiyecide görüp satın aldığım ve daha sonra bazı okuyucularımızın bana hakkında soru sordukları bir defter bu. KESKİN COLOR firması tarafından piyasaya veriliyor. Keskin Color un yurtiçinde ürettiği bazı defterler olmasına karşın zannediyorum Moleskine pazarına rakip olabilmek için Çin de ürettirdikleri defter serilerinden PRONOT Reporter. Keskin Color Pronot serisi defterlerini Moleskine kullanıcılarına yönelik olarak çıkarmış. Bu defteri satın aldığım yerde bu serinin başka defteri yoktu. Ben de Keskin Color u arayarak görüştüm ve kendileri PRONOT serisinin tüm defterlerini bana gönderdiler. Burdan kendilerine bir kez daha teşekkür ederim.
Pronot serisi defterler Çin de üretiliyorlar. Geçmişte elime çok Çin üretimi olan ve berbat ötesi defterler geçtiğinden ne yalan söyleyeyim bu defterlerin üzerinde Çin malı olduğu görünce biraz durdum.
Jelatinini yırtıp ilk sayfasına dokunduğumda bu fikrim kaybolur gibi oldu. Hemen dolmakalemimi çıkartıp bir sayfasına biraz karalayıp sayfanın arka tarafına baktım geçirip geçirmediğini görmek için. Gördüğüm beni şaşırttı, açıkçası yanılmıştım. Arka sayfaya mürekkeb geçirmemişti. Böylece bir defterde en korktuğum kısmı hem ben atlatmıştım hem de Pronot Reporter.
Pronot Reporter gazeteciler için yapılmış üst kapağı yukarıya doğru açılan bir röportaj not defteri. Üst kapağı alt kapağının altına katlanmıyorsa da sert ve düzgün bir yazım alanı sağlıyor. Pronot Reporter sert kapaklı bir defter. Kapakları deri görünümlü Balacron denen malzemeye benzeyen bir malzeme ile kaplanmış. Hoş bir görünümü ve dokunuşu var. Kareli, çizgili ve düz tiplerinin beyaz, kırmızı ve siyah renkleri mevcut. Üst kapağının altında defteriniz ve kişisel bilgilerinizi yazabileceğiniz sert kağıttan yeterince geniş bir giriş sayfası var. Pronot serisi defterlerin sayfaları uçuk fildişi renkte.

Çizgi aralıkları bana göre Fransız sistemiyle Japon sistemi arasında bir değerde, 6mm. Pronot Reporter'ın ebadlarına göre uyumlu ama benim gibi harfleriniz biraz iri ve kuyruklu ise zorluk yaşayabilirsiniz yazım esnasında. Defterin ebatları ise dıştan dışa en=9cm. yükseklik=14cm. Cildi gayet güzel ve kapağı yukarı doğru rahatça açılıyor.
Kağıdı fildişi ile çok uçuk sarı arası bir renk ve 70gr./m2 ağırlıkta. Pronot Reporter ın beni en yanıltan yeri ise kağıdı oldu. Ben bu ağırlık ve kalınlıkta bir kağıdın dolmakalem ile geçinemeyeceğini ve arka sayfada görünme (show throught) ya da arka sayfaya geçirme (bleeding throught) yapacağını düşünmekteydim. Dolmakalem mürekkebi ile yazım esnasında arkadan görünme yapmasına rağmen arka sayfaya geçirme yapmıyor. Arkadan görünme yapmasının sebebi ise kağıdın gramajından sebep inceliği. Kağıdı perdahlanmış ve silikonize bir katla kaplanmış olmasından ötürü arkaya geçirme yapmıyor. ANIKI nin selüloz reaktif mürekkeblerinde bile arkaya geçirme yapmadı. Açıkçası ben ANIKI nin selüloz reaktif yapısından ötürü ProNot ile arkaya mürekkeb geçirme problemi yaşayacağımı düşünürken böyle bir şey olmadı.Aslında ANIKI nin mürekkeblerini kullanarak biraz da zorladım Pronot'u. Yukarıda, fotoğrafta görüldüğü gibi tüm yazım testlerini ANIKI nin arşivlik mürekkeblerini kullandım ve herhangi bir dağıtma ya da kırçıllanma gibi bir sorun yaşamadım, ki ANIKI nin mürekkebleri arşiv tarzı mürekkeb olduğu için hafif bir kırçıllanma ihtimal dahilinde idi. Tüm yazım testlerinde Pilot 78G medium=orta kalınlıkta uca sahip bir dolmakalem kullandım. Pilot uçları Avrupalı dolmakalemlere göre daha ince olmasına rağmen herhangi bir takılma olmadı kağıt yüzeyinde. Mükemmel değil ama iyi perdahı olan bir kağıt kullanılmış. Pronot yazım testlerini de anlayacağınız gibi gayet güzel geçti.Gündelik hayatın ihtiyaçları düşünülerek Keskin Color'ın bu defterinde arkadaki 24 sayfa perforeli olarak imal edilmiş. Pronot'un arka kapağının iç tarafında ise kartvizit, küçük notlar vb. şeylerin içine koyulabileceği küçük bir cebi var. Defteri bir bütün halinde tutan siyah lastiği ise gayet kuvvatli. Gerektiği kadar defteri tutuyor denilebilir. Bu lastik konusu ise tüm defterlerde ilk satın aldığınızda belli olacak bir şey değil. Tam anlamıyla karar verebilmek için aradan bir iki yıl geçmesi gerekiyor. Benim Keskin Color'ın defterlerinde tespit ettiğim önemli bir kusur var ki, bunu da söylemeden geçmemeliyim. Keskin Color'ın ürünlerinde kağıt kalitesinin tekrarında bir sıkıntı var. Zira bir kaç kez aynı ürünü farklı yerlerden satın almama rağmen aynı kağıt kalitesine denk gelemediğim oldu. Bu yüzden defterinizi satın alırken elinizle sayfalarını dokunarak kontrol edin..
Pronot hem fiatı hem de gösterdiği performansla bende gündelik kullanımız için iyi ve başarılı bir defter izlenimi bıraktı. Bana kalırsa iç pazarda Moleskine'e rakip olur ve kullanıcılar tarafından da rağbet görürse Moleskine'in canını sıkabilir. Zira her ikisi de Çinde üretiliyorlar. Aslında her ikisini kıyaslayacak bir testte bunu rahatça anlayabiliriz. Tabiiki her şey eninde sonunda satın alınabilirlik ve bütçeye çıkıyor. Keskin Color ise bunu gayet güzel tespit etmiş. Satın almak için gittiğinizde görecesiniz ki Pronot serisinin en çarpıcı yanı, fiatı.




blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy